Object – Purpose

Today special education is a central issue not only of the wider European but also of the Greek educational and social policy. It is now imperative to create appropriate frameworks for the education and support of children with special educational needs, either in the context of general education or in the existing special education units, with the ultimate goal of reducing the exclusion and marginalization of these students. In addition, the growing need for organized provision of appropriate interventions has been identified as well as the need to staff special education with specialized educational staff.

Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή” έρχεται να καλύψει αυτό το κενό και να προσφέρει τη δυνατότητα σε επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς στις σύγχρονες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σκοπός του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι η εξειδίκευση των μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών διαφορετικών ειδικοτήτων στο γνωστικό αντικείμενο της Ειδικής Αγωγής. Ειδικότερα, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών έχει σκοπό οι απόφοιτοι και οι απόφοιτες α) να έχουν επαρκή θεωρητική κατάρτιση σχετικά με την ειδική αγωγή, τις πολιτικές και πρακτικές στο χώρο της ειδικής αγωγής και της ένταξης, τα διαφορετικά είδη αναπηριών, αλλά και γνώση των σύγχρονων τάσεων, προοπτικών και ερευνητικών πορισμάτων σε σχέση με τα παραπάνω πεδία, β) να αναπτύξουν δεξιότητες διαφοροποίησης, τροποποίησης και προσαρμογής του Αναλυτικού Προγράμματος, των μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, της οργάνωσης της τάξης, του εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού, καθώς επίσης και των διαδικασιών εκπαιδευτικής αξιολόγησης, γ) να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες σχετικές με την αξιολόγηση των αναγκών και των δυνατοτήτων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως και με τον σχεδιασμό κατάλληλης υποστήριξης και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων με βάση τις εξατομικευμένες  ανάγκες και  δυνατότητες των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δ) να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες οργάνωσης και διαχείρισης της τάξης, εφαρμογής στρατηγικών ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και παρέμβασης για την άμβλυνση των πρακτικών περιθωριοποίησης και μισαναπηρισμού εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος.

Achieving the above is a difficult, multifaceted and complex process and requires:

  1. Την παρακολούθηση μαθημάτων σχετικών με το χώρο της ειδικής αγωγής, της ένταξης των ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , των νευροεπιστημών, της ψυχολογίας, της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της ερευνητικής μεθοδολογίας. Η παρακολούθηση των μαθημάτων θα γίνεται σε ποσοστό 85% με τη χρήση μεθόδων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  2. Την υλοποίηση Πρακτικής Άσκησης σε δομές δημοσίου χαρακτήρα, όπου παρέχεται ειδική αγωγή και εκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων όπου λειτουργούν τμήματα ένταξης, και  Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)

Επίσης προβλέπεται προαιρετικά η εκπόνηση  Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

 

Μετάβαση στο περιεχόμενο